Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Positief resultaat bij klantentevredenheidsonderzoek in Kastels gemeentehuis

Van 27 november tot 1 december 2023 vond het eerste klantentevredenheidsonderzoek plaats in het gemeentehuis van Kasterlee. Gedurende een volledige week werd elke bezoeker van het gemeentehuis gevraagd naar zijn ervaring.

Van de 277 bezoekers (1,5 % van de inwoners), hebben er 198 effectief deelgenomen aan de bevraging.

Onze bezoekers scoren hun tevredenheid over de dienstverlening in het gemeentehuis hoog op alle vlakken: 94,5 % is tevreden over zijn bezoek aan het gemeentehuis, 97,25 % is tevreden over het onthaal en 93,87 % over de loketdiensten.

Dit stemt burgemeester Ward Kennes tevreden: “We hebben de voorbije jaren veel geïnvesteerd in digitalisering van onze dienstverlening, maar tegelijkertijd hebben we ook extra ingezet op onze loketwerking. We zijn blij vast te stellen dat dat door onze inwoners gesmaakt wordt.”

Op www.kasterlee.be (zoek op ‘klantentevredenheidsonderzoek’) kan je in detail de resultaten bekijken.

Ook de dienstverlening op afspraak werd specifiek bevraagd.  Een ruime meerderheid van inwoners nl. 75 % vindt de dienstverlening op afspraak een meerwaarde. 15 % vindt dienstverlening op afspraak geen meerwaarde.

De meest opgesomde voordelen van dienstverlening op afspraak voor de bezoekers zijn:

  1. Er is geen wachtrij;
  2. De bezoeker kan inschatten hoeveel tijd hij dient vrij te maken voor de afspraak;
  3. Het dossier van de bezoeker is voorbereid.

Na deze bevraging in het gemeentehuis, zal Kasterlee geleidelijk ook bij gebruikers van andere dienstverlening de tevredenheid bevragen. De eerstvolgende stap is de dienstverlening in het sociaal huis. Hier vindt een klantentevredenheidsonderzoek plaats van 19 februari tot 23 februari 2024.'

Deel dit artikel